همه چیز همه جا

دانلود، علمی، سرگرمی، آموزشی

همه چیز همه جا

دانلود، علمی، سرگرمی، آموزشی

  • ۰
  • ۰

شیرسویا یکی از محبوب‌ترین شیرهای غیرلبنی است که در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص این شیر مشابه شیر گاو است و به همان اندازه پروتئین، کلسیم و ویتامین‌A و D دارد. شیرسویا فاقد لاکتوز است از این رو برای کسانی که از عارضه عدم تحمل لاکتوز (نارسایی لاکتوز) رنج می‌برند، بی‌خطر است. از آنجایی که این شیر فاقد کلسترول بوده و چربی کم و پروتئین زیادی دارد، برای قلب هم مفید است. به‌علاوه مطالعات نشان می‌دهند که مصرف شیر‌سویا از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.


اگر با لاکتوز یا کلسترول مشکل دارید این شیر جایگزین مناسبی برای شیر گاوه و اگر دلتون میخاد که این شیر خوشمزه رو خودتون تو خونه تهیه کنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
 



مواد لازم:


سویا بو داده      1 لیوان


آب                 1.5 تا 2 لیتر



طرز تهیه


1- یک لیوان رو سویای آجیلی رو توی ظرف بریزید آب بریزید توش و من شب تو یخچال میزارم تا صبح بمونه، حجمش دو برابر میشه.


2- من چند بار اول پوست سویا رو میگرفتم ولی دیدم خیلی سخته برا همین دیگه همینجوری آبکشش میکنم و میریزم تو مخلوط کن و دو لیوان از آبی که تو مواد لازم گفتم میریزم توش و دستگاه رو یک تا دو دقیقه روشن میکنم.


3- محتویات مخلوط کن رو از صافی رد می کنم و شیرش تو ظرف جدا می ریزم و تفاله ها رو دوباره به مخلوط کن بر می گردونم و با دو لیوان آب دیگه مخلوط میکنم و دو دقیقه دستگاه روشن می کنم.


4- مرحله 3 رو چند بار تکرار میکنم تا در حد یک قاشق غذاخوری از تفاله میمونه. و در این مرحله دست از سر تفاله های بر میدارم و میریزمشون دور.


5- شیر سویای حاصله رو از تنظیف رد می کنم تا مواد ریزی که تهش مونده گرفته بشه


6- توی یک بطری میریزم و میزارم یخچال. میگن حداکثر سه روز میشه تو یخچال نگه داشت. برای ما بیشتر از دو روز نمیکشه، چون متناسب با مصرف خونه تهیه میشه.


نکات:


1-  می تونید برای تهیه شیر سویا از سویای بو داده که آجیل فروشی ها دارند استفاده کنید که تهیه ش ساده تره، یا سویای خام بخرید که من به شخصه روش اول رو ترجیح می دم که راحت تره.


2- در صورت استفاده از سویای خام، لوبیاهای سویا را پاک کرده و به مدت 10 تا 16ساعت در آب خیس کنید. در صورت دلخواه می‌توانید پوست دانه‌های سویا را بگیرید. سویاها را حرارت دهید تا آنزیم‌های مولد طعم لوبیا، از بین بروند. برای این کار می‌توانید به مدت دو دقیقه سویاهای خیس خورده را داخل مایکروویو قرار دهید یا اینکه داخل فر بگذارید.بعدش مراحل 1-5 رو روش اجرا میکنیم، سپس شیر سویا را مدت 5 تا 10‌دقیقه بجوشانید. بعد از خنک شدن، شیر سویا آماده مصرف است میریم برای مرحله 6.


3- میتونید طعم هنده مثل نمک، یا هل یا وانیل یا اسپرسو توش بریزید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی